2011-02-10

Alkemi: tävlingsbidrag

Malin Evasdotter Lindström - Tropical Sea Breeze
Alkemi gren: allmän

Jag har jobbat med varmt och kallt i detta set som jag kallar Tropical sea breeze, en svalkande vind en riktigt het dag.
Det var en spännande utmaning att jobba med kontraster och jag försökte också få in lite stramt kontra myllrande i designen.
Jag utgick ifrån snäckskalen som var jättehärliga att arbeta med och byggde designen från dem. Snäckskalen är härligt kontrasterande i sig själva,
med en blank och en skrovlig sida, vilket också ger två helt olika färgtoner på de båda sidorna. De krispiga stardustpärlorna fick lyfta fram de blå och
gröna tonerna i satinbanden och bröt av mot de varma snäckskalen.
Jag har gjort ringarna i kedjan samt öronringarna av Vintage Bronze Wire (1 mm). Den var toppen att jobba med!
Tack för en spännande utmaning som tog mig på en kreativ resa!

1 kommentar: