2010-07-29

Sommartävlingen

Maj Nilsson har skickat insina två härliga bidrag till
Tilde Majdåve
Färgen av min sommar: rosa

En ny liten gullunge i släkten har sett sitt ljus, därför blir färgen i ljuvt rosa. Kedjan glittrar av glädjen som mamman känner, nyckelpigan visar en egen personlighet som börjar sitt liv. En blommande själ. Jag har använt mig av rosenkvarts, genomskinliga löv, nyckelpigor och små kallor som allt kommer från Smyckestillbehör. Mellandelarna har jag gjort av Miyukipärlor 11/0. Låset har jag format av ss-silver. Örhängen i samma stil och med örkrokar av ss-silver som jag format och prytt med Miyukipärlor.
Den flygande delfinen
Färgen av min sommar: blå

Färgen jag utgått ifrån är ...blått. Den vackra och lekfulla delfinen hoppar runt i havets vågor, visar verkligen vad livet handlar om....att leva i nuet. Allt utom de små vita pärlorna och låsets cloisonnépärla kommer från smyckestillbehör. Sytt i Brick Stitch på ett sätt som gör den vriden.




1 kommentar:

  1. Så härligt sommarfina halsband! Man blir verkligen glad av dem!

    SvaraRadera