2010-01-22

Vintersaga

Tävlingen Vintersaga forstsätter med Maria Nybergs skapelse -
"Isande kyla" - Isdrottningens smycke
Mitt i den isande kylan pä väg till tunnelbanan en dag fick jag inspiration till mitt bidrag i denna tävling. Ett halsband för en isdrottning.Jag har gjort ett halsband med pärlbroderi. Eget material är tre pauasnäckor och de blåskimrande seed beadsen. Runt snäckorna har jag broderat med 3mm runda klara AB akrylpärlor, det gick åt ca 10g. För att få fram den gnistrande sprakande kylan som varit så valde jag att trä en kedja med samma klara AB pärlor och 8mm runda blåa akrylpärlor med silver stjärnor. I "mellandelarna" har jag sytt fast silverpläterade strass ringar. Som avslut har jag ett hak lås.Jag har fodrat med svart Ultrasuede. Halsbandet är 46cm långt.


4 kommentarer: