2010-01-19

Tävling Vintersaga

Här kommer ett nytt bidrag till vintertävlingen Vintersaga, den här gången är det Maj Nilsson som är skaparen.
Mitt norrländska ljus
Skaparens kommentar:
Mina tankar går till de dagar när jag går på promenad med hunden efter ett skoterspår i skogen, frostiga och glittriga granar i ett norrländskt skymmningsljus. Detta kommer fram när man bär smycket i dagsljus, i en miljö med dämpad belysning ändrar pärlorna glansen och med det karaktären. Då dyker ett milt norrsken upp i mina tankar med stjärnor i sällskap på den mörka himlen.
Halsbandet kan bäras långt, kortare modell genom ett extra varv runt halsen och om man vill även som ett armband.
Jag har använt chips av amasonite, silverfärgade akrylpärlor, howlit pärlor, akrylstjärnor och isblåa facettslipade celestial crystal handpolerade pärlor. Allt detta kommer från Smyckestillbehör. Dessutom har jag använt dandyline 0.3 för att trä pärlorna, pärlemorskalsrunde, och grönblåa pinchbeads, toggelpinnen har jag gjort själv.


2 kommentarer:

  1. Så fina färgkombinationer och så effektfullt du lagt silverpärlorna mellan!

    Mvh
    Christina G

    SvaraRadera