2009-08-30

Sommartävling

Ännu ett härligt bidrag till sommartävlingen!
Marie-Louise Andersson
Min sommar
Skaparens kommentar:
Sommar för mig betyder natur, växter och trädgård. När försommaren är som ljuvligast då blommar bl.a syrenen med sina vackra blommor och en doft som är ljuvlig. Att vandra runt i trädgården och njuta av all färgprakt en ljummen försommarkväll, det är sommar för mig.
Mitt bidrag som symboliserar den vackra skira grönskan och syrenens alla ljuvliga färger består av ett dubbelt syrenlila mockaband, knutet i ojämna sektioner där runda pärlor av färgad ametistlila kvarts, gröna agatnuggets, gröntonad oval kvarts och några gröna cloisonnepärlor länkats fast med olika metoder, både hattpinnar och nylonsnöre har använts för att få ett levande och lite ojämnt uttryck. Slutligen har jag dragit en matchande tygremsa av återvunnen sarisilke genom mockabandet. Det finns olika sätt att bära smycket, runt halsen genom att knyta det på olika sätt och man kan även vira det runt handleden som ett wraparmband. Det är bara att knyta!

2 kommentarer: